BMW IX3 IMPRESSIVE

דגם הפנאי החשמלי הראשון של היצרן הגרמני. בפועל, זוהי גרסה חשמלית ל-X3, דגם הפנאי הבינוני (D-SUV), המוצע כידוע גם בגרסה היברידית-נטענת, גם עם מנוע בעירה פנימית בלבד, בבנזין או בדיזל. זהו מגוון גרסאות יחיד במינו מבין הדגמים המוצעים בארץ

העיצוב הבסיסי של X3 נשאר, אך השינויים שנעשו, בעיקר בחזית, מדגישים שמדובר ברכב שונה. ב- iX3השבכה שונה לחלוטין וכוללת מסגרת בוהקת וגדולה, פתחי האוורור בצידי הרכב למטה ניצבים, הפנסים מאחור שונים. השיפורים נעשו גם כדי לשפר את היעילות האווירודינמית של הרכב, וחישוקי “20 בתכנון חדש מפגינים זאת

ל-iX3 מנוע חשמלי המייצר הספק של 286 כ”ס – נתון של דגמי ב.מ.וו מאז 1984, וזה לא מקרי – והמומנט הוא 40.7 קג”מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ”ש הוא 6.8 שניות והמהירות המרבית 180 קמ”ש. למערך הסוללות אנרגיה של 80 קוט”ש והטווח המוצהר הוא 454 ק”מ (WLTP). ניתן לטעון את הסוללות במטען של 150 ק”ו, ולפי נתוני היצרן אפשר להגיע לטעינה של 80% תוך 34 דקות.

לב.מ.וו המחושמל בלימה רגנרטיבית-אדפטיבית; כאשר iX3 מזהה רכב איטי לפנים הוא מאט באמצעות אחזור בלימה, למקסום הטעינה במהלך הנסיעה. עוד פרטים במפרט: המנוע החשמלי מורכב על תת-שלדה אחורית חדשה; המיקום הנמוך של מארז הסוללות אפשר להוריד את מרכז הכובד של iX3 ב-7.5 ס”מ ביחס לזה של X3; בולמי הזעזועים נשלטים אלקטרונית. 

ל-iX3 מערך קול ייחודי לו הנקרא “אייקוניק סאונדס אלקטריק” (Iconic Sounds Electric) שנוצר בשיתוף פעולה עם המלחין הנודע הנס זימר (Hans Zimmer), זוכה פרסי אוסקר, גראמי והאקדמיה. מערך זה מייצר צלילים המדמים התנעה, דימום וגם מציינים מצבי ניהוג שונים.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!